Kategorier
Helse Kommunikasjon

Har du blitt dultet i det siste?

Et lite dult. I retning av et valg noen andre har tatt for deg. Stadig flere prøver ut manipulerende hint framfor gammeldags paternalisme.

Kategorier
Kommunikasjon

Hvorfor alt rampelyset, Per?

Til tross for en alvorlig diagnose, så har Per Fugelli fortsatt å holde foredrag, stille på intervjuer og gjøre som vi alltid har kjent ham. Hvorfor det, spurte vi.

Kategorier
Kommunikasjon

Festivalkommunikasjon ad modum Losvik.

Alkohol, benbrudd, klamydia, insekter, hørselskader og scenebetennelse er bare noen av problemene som kan oppsto på festival. Men her har du din endelige guide til festivalkomunikasjon!

Kategorier
Kommunikasjon

Tenk intensjon, før du prøver kommunikasjon!

All kommunikasjon blir så mye enklere, hvis vi tenker mer på intensjonen først. Kaja Flatøy gir deg tips for å slippe kommunikasjonskrasj.

Kategorier
Kommunikasjon

Animasjon om kommunikasjon tar av på nett

Sykepleier Kjersti Riise Skallerud ble nesten koko av å sitte å flytte dukker millimeter for millimeter, men nå har mange tusen reflektert over hvordan vi kommuniserer med barn. 

Kategorier
Helse Kommunikasjon

Helsedirektoratet har funnet tidenes styggeste farge

Da de nye nøytrale tobakkspakningene skulle designes, måtte de gjøre en grundig drittjobb. Finne en stygg farge. Og de lente seg på internasjonale forsøk…

Kategorier
Kommunikasjon

De beste stedene å sende kronikker

Her er de beste mediene å sende inn kronikker til.

Kategorier
Kommunikasjon

Slik får du kronikken på trykk

Verken PhD-avhandliga, master-oppgaven eller originalartikkelen du publiserte i det anerkjente vitenskapelige tidsskriftet kommer til å bli lest av særlig mange. Hvis du vil fortelle om hva du driver, så kan kronikker være en snarvei til å få ut informasjon om det du vil til massene.

Kategorier
Kommunikasjon

Slik skriver du en kronikk

Egentlig er det ikke så vanskelig, men det er én feil nesten alle gjør.

Kategorier
Kommunikasjon

Nyhetskriteriene avgjør hva som kommer på nyhetene

Elsket og hatet. Dette er de viktigste kriteriene redaktørene bruker når de skal bestemme seg for hva som kommer på trykk eller på skjermen.